Reklamacje

W sprawie reklamacji i zwrotów prosimy dzwonić pod numer 508 128 701 lub kontaktować się pod adresem mailowym radom@malfur.pl

 

REKLAMACJE

1. W przypadku niezgodności towaru z umową, Klient powinien odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z dowodem zakupu (paragon fiskalny lub faktura VAT) oraz wypełniony formularz reklamacji ( dostępny do pobrania na dole strony). Wszystkie pola druku reklamacji muszą być wypełnione. Niewypełnienie któregokolwiek z pól równoznaczne jest z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji. Koszt wysyłki  w przypadku zwrotu lub reklamacji ponosi Klient. Adres, pod który Klient winien odesłać towar:

MAL-FUR Malinowska i Wspólnicy Spółka Jawna 

26-600 Radom  ul. Podmokła 6

Do paczki z formularzem zwrotu i zwracanym produktem/ produktami Klient zobowiązany jest dołączyć także wszystkie otrzymane z nim/nimi akcesoria oraz paragon lub fakturę.

2. Sklep ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni od momentu zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności. W przypadku, gdy weryfikacja niezgodności wymaga zasięgnięcia opinii przedstawiciela producenta towaru, termin do ustosunkowania się Sklepu ulega przedłużeniu o czas uzyskania przez Sklep takiej opinii.

3. Sklep odpowiada przed Klientem na podstawie prawa rękojmi, regulowanego przez Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) przez okres 24 miesięcy.

4. Klient w momencie wystąpienia wady, może zażądać od Sklepu w ramach prawa rękojmi:

  • wymiany towaru na nowy wolny od wad;
  • naprawy towaru;
  • obniżenia ceny;
  • odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.

W przypadku uznania roszczeń reklamacyjnych decyzję o sposobie usunięcia szkody podejmuje Sklep. Sklep ustosunkuje się do żądań Klienta w ciągu 14 dni od momentu otrzymania żądania. Sklep rozpatrzy żądania Klienta, biorąc pod uwagę następujące okoliczności:

  •  łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;
  •  charakter wady – istotna czy nieistotna;
  •  to, czy towar był wcześniej reklamowany.

5. Sklep może odmówić zrealizowania żądań Klienta dotyczących wymiany bądź naprawy towaru pod warunkiem, że wymiana bądź naprawa towaru jest niemożliwa do zrealizowania (np. ze względu na zaprzestanie produkcji określonych części zamiennych lub całego towaru), lub w porównaniu z drugim z możliwych żądań, wymagałaby nadmiernych kosztów (np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.). Sklep zaproponuje w takim wypadku alternatywne rozwiązanie.

6. Podstawą przyjęcia reklamacji ,,Uszkodzonej Przesyłki" jest sporządzenie Protokołu Reklamacyjnego w obecności Kuriera który stanowi podstawę późniejszej reklamacji.

Dlatego też zobowiązuje się Klienta do :

  • przed odebraniem sprawdzenia przesyłki czy nie uległa uszkodzeniu w transporcie. Jeżeli opakowanie posiada widoczne uszkodzenia zewnętrzne, zalecane jest odmówienie przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktowanie się pod adresem mailowym radom@malfur.pl lub numerem telefonu 508 1258 701
  •  po opłaceniu kwoty pobrania i pokwitowaniu odbioru paczki otwarcia i sprawdzenia zawartości paczki w obecności kuriera - w przypadku stwierdzenia niezgodności,  należy sporządzić Protokół Reklamacyjny , który stanowi podstawę późniejszej reklamacji.

7. Każdy Klient będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Przebieg postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określony jest przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

8. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usług świadczonych przez Sklep należy przesyłać na

Adres email: radom@malfur.pl , lub  listownie na adres: MAL-FUR K. Malinowski, J. Fura i Wspólnicy Spółka Jawna  26-600 Radom ul. Podmokła 6

9. Roszczenia związane ze złożoną reklamacją dotyczą wyłącznie zakupionej części. Sprzedawca  nie ponosi kosztów związanych ze skutkami używania wadliwej części, nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści, w tym utratę klientów, zmniejszenie sprzedaży lub zysków oraz szkód powstałych w efekcie użytkowania wadliwej części.

10 Indywidualne ustawienia komputera i monitora Klienta powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.

 

ZWROTY

1. Na podstawie ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r., Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny.

2. Odstąpienie od umowy jest skuteczne, jeżeli Klient złoży w terminie 14 dni od daty doręczenia towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy złożenie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie należy złożyć na formularzu, którego  wzór znajduje się w pliku do pobrania na dole strony :

  •  drogą mailową na adres radom@malfur.pl
  •  listownie na adres MAL-FUR Malinowska i Wspólnicy Spółka Jawna  26-600 Radom ul. Podmokła 6

3. Klient ma możliwość zwrotu towaru do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

4. Sklep zwraca środki w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwróconego produktu.

5. Sklep zwraca środki przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakim posłużył się Klient. W przypadku płatności kartą płatniczą, zwrot środków dokonywany jest na rachunek karty.

6. Klient pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania.

9.  Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadkach umów:

  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • o świadczeniu usług, jeżeli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sklep utraci prawo odstąpienia od umowy;
  • w której cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sklep nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  •  w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

10. Prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny nie przysługuje Klientowi nie będącemu konsumentem.

11. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania