Regulamin

Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez
MAL-FUR Malinowska i Wspólnicy Spółka Jawna z  siedzibą w Radomiu za pośrednictwem sklepu internetowego 
www.malfur.pl (zwanego dalej Sklepem).

§1

Określenie Sprzedawcy

1. Właścicielem Sklepu jest:

MAL-FUR Malinowska i Wspólnicy Spółka Jawna 

z siedzibą w 26-600 Radom ul. Podmokła 6

NIP: 796 013 41 11

REGON:  670086511

Tel. +48 48 331 58 71

Tel. +48 573 970 787

E-mail: radom@malfur.pl

§2

Postanowienia ogólne

1. Sklep internetowy [dalej Sklep] prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Internetu na podstawie niniejszego Regulaminu [dalej Regulamin].

2. Klientem [dalej Klient] może być:

  •  pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych zamieszkała w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej,
  • pełnoletnia osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą z siedzibą w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej,
  • osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, z siedzibą w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej, która jest uprawniona do podejmowania decyzji, oraz zaciągania zobowiązań w imieniu podmiotu,
  • osoba małoletnia działająca za zgodą rodzica lub opiekuna prawnego.

3. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.

4. Ceny podane w Sklepie są cenami brutto zawierają podatek VAT.

5. Towary dostępne w Sklepie są nowe i są wolne od wad fizycznych i prawnych. Odpowiedzialność za wady określona jest przez obowiązujące przepisy prawa, w szczególności art. 12 ust 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta Dz.U. 2014 poz. 827 z późniejszymi zmianami), art 556 oraz 5561- 5563 Kodeksu Cywilnego Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późniejszymi zmianami).

 

§3

Zamówienia

1. Zamówienia można składać w następujący sposób:

  • za pośrednictwem formularzy interaktywnych dostępnych na stronach internetowych Sklepu (koszyk klienta),
  • e-mailem na adres radom@malfur.pl,
  • telefonicznie, pod numerem telefonu: +48 48 331 58 71.

2. Warunkiem realizacji zamówienia jest założenie w ramach strony internetowej Sklepu konta klienta oraz podanie danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia poprzez wysłanie na podany podczas składania zamówienia adres e-mail, wiadomości opisującej przedmiot zamówienia. W przypadku podania niepełnych, błędnych, sprzecznych informacji przez Klienta podczas składania zamówienia, Sklep skontaktuje się z Klientem w celu usunięcia błędów.

3. Dla stron wiążące są informacje widoczne na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia. Dotyczy to w szczególności: ceny, charakterystyki towaru, jego cech, elementów wchodzących w skład zestawu, terminów i sposobu dostawy.

4. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Klient składając zamówienie, składa ofertę zakupu określonego towaru.

5. Składając zamówienie, Klient, składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamówionych produktów.

6. Po złożeniu zamówienia, na wskazany adres e-mail wysyłana jest wiadomość z informacją o

kolejnych etapach realizacji zamówienia:

  •  po weryfikacji złożonego zamówienia, Sklep przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w§3 ust. 5 powyżej i z chwilą jej otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.

7. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sklep potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia adres pocztowy.

8. W przypadku wyboru formy płatności przelewem, termin realizacji zamówienia będzie liczony od momentu, w którym środki za zamówienie Klienta zostaną zaksięgowane na rachunku bankowym

Sklepu.

9. Sklep odpowiada przed Klientem na podstawie prawa rękojmi, regulowanego przez Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) przez okres 24 miesięcy. Dokładny opis procedury reklamacyjnej znajduje się w §6 niniejszego regulaminu.

 

 

 

§4

Płatności

1. Klient ma do wyboru następujące formy płatności:

  • płatność przy odbiorze -pobranie (w przypadku wysyłki towaru kurierem)
  • płatność przy odbiorze – gotówką lub kartą ( w przypadku odbioru osobistego w Punktach Odbioru)
  • płatność elektroniczna za pośrednictwem Tpay
  • przelew tradycyjny

2. Ceny przesyłek określone są w podsumowaniu zamówienia.

3. Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.

4. W przypadku płatności przelewem, należność powinna zostać uregulowana w ciągu 4 dni kalendarzowych od dnia potwierdzenia zamówienia.

§5

Dostawa

  1. Sklep realizuje dostawę Produktów objętych Zamówieniem na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  2. W przypadku istnienia ograniczeń dotyczących dostarczania, Sklep przekazuje w jasny i czytelny sposób informację o takich ograniczeniach na stronach Sklepu internetowego.
  3. Klient może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Produktów:
  • za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD,
  • poprzez odbiór osobisty w punktach odbioru osobistego Sklepu internetowego.
  1. Sklep na stronach internetowych Sklepu informuje Klienta o terminie realizacji Zamówienia a także o wysokości opłat za dostawę Produktów.
  2. Termin realizacji Zamówienia liczony jest w dniach roboczych. Bieg terminu realizacji Zamówienia rozpoczyna się w dniu otrzymania zapłaty, a jeżeli zapłata ma nastąpić przy odbiorze – w dniu zawarcia Umowy. Termin, o którym mowa w zdaniu poprzednim upływa w dniu przekazania Klientowi Produktów objętych Zamówieniem.
  3. Jeżeli dla Produktów objętych Zamówieniem przewidziano różne okresy realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród wskazanych, zgodnie z pkt. 5 powyżej.
  4. Klient otrzymuje wraz z Produktem paragon lub fakturę – zgodnie z wyborem, dokonywanym w trakcie składania Zamówienia.

 

§6

Reklamacje /rękojmia/

1. W przypadku niezgodności towaru z umową, Klient powinien odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z dowodem zakupu (paragon fiskalny lub faktura VAT) oraz wypełniony formularz reklamacji ( dostępny w pliku do pobrania na dole strony). Wszystkie pola druku reklamacji muszą być wypełnione. Niewypełnienie któregokolwiek z pól równoznaczne jest z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji. Koszt dostawy w przypadku zwrotu lub reklamacji ponosi Klient. Adres, pod który Klient winien odesłać towar:

 

MAL-FUR Malinowska i Wspólnicy Spółka Jawna 

z siedzibą w 26-600 Radom ul. Podmokła 6

 

Do paczki z formularzem zwrotu i zwracanym produktem/ produktami Klient zobowiązany jest dołączyć także wszystkie otrzymane z nim/nimi akcesoria oraz paragon lub fakturę.

2. Sklep ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni od momentu zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności. W przypadku, gdy weryfikacja niezgodności wymaga zasięgnięcia opinii przedstawiciela producenta towaru, termin do ustosunkowania się Sklepu ulega przedłużeniu o czas uzyskania przez Sklep takiej opinii.

3. Wzór formularza reklamacyjnego zajduje się w pliku do pobrania na dole strony..

4. Sklep odpowiada przed Klientem na podstawie prawa rękojmi, regulowanego przez Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) przez okres 24 miesięcy.

5. Klient w momencie wystąpienia wady, może zażądać od Sklepu w ramach prawa rękojmi:

  • wymiany towaru na nowy wolny od wad;
  • naprawy towaru;
  • obniżenia ceny;
  • odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.

W przypadku uznania roszczeń reklamacyjnych decyzję o sposobie usunięcia szkody podejmuje Sklep. Sklep ustosunkuje się do żądań Klienta w ciągu 14 dni od momentu otrzymania żądania. Sklep rozpatrzy żądania Klienta, biorąc pod uwagę następujące okoliczności:

  •  łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;
  •  charakter wady – istotna czy nieistotna;
  •  to, czy towar był wcześniej reklamowany.

6. Sklep może odmówić żądania Klienta dotyczących wymiany bądź naprawy towaru pod warunkiem, że wymiana bądź naprawa towaru jest niemożliwa do zrealizowania np. ze względu na zaprzestanie produkcji określonych części zamiennych lub całego towaru), lub w porównaniu z drugim z możliwych żądań, wymagałaby nadmiernych kosztów np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.). Sklep zaproponuje w takim wypadku alternatywne rozwiązanie.

7 Podstawą przyjęcia reklamacji ,,Uszkodzonej Przesyłki" jest sporządzenie Protokołu Reklamacyjnego w obecności Kuriera który stanowi podstawę późniejszej reklamacji.

Dlatego też zobowiązuje się Klienta do :

  • Przed odebraniem sprawdzenia przesyłki czy nie uległa uszkodzeniu w transporcie. Jeżeli opakowanie posiada widoczne uszkodzenia zewnętrzne, zalecane jest odmówienie przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktowanie się pod adresem mailowym radom@malfur.pl lub numerem telefonu 508 1258 701
  •  Po opłaceniu kwoty pobrania i pokwitowaniu odbioru paczki otwarcia i sprawdzenia zawartości paczki w obecności kuriera - w przypadku stwierdzenia niezgodności,  należy sporządzić Protokół Reklamacyjny , który stanowi podstawę późniejszej reklamacji.

8. Każdy Klient będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Przebieg postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określony jest przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

9. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usług świadczonych przez Sklep należy przesyłać na

adresy podane w paragrafie 1 niniejszego regulaminu.

10. Roszczenia związane ze złożoną reklamacją dotyczą wyłącznie zakupionej części. Sprzedawca  nie ponosi kosztów związanych ze skutkami używania wadliwej części, nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści, w tym utratę klientów, zmniejszenie sprzedaży lub zysków oraz szkód powstałych w efekcie użytkowania wadliwej części.

11 Indywidualne ustawienia komputera i monitora Klienta powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.

 

§7

Prawo odstąpienia od umowy

1. Na podstawie ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r., Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny.

2. Odstąpienie od umowy jest skuteczne, jeżeli Klient złoży w terminie 14 dni od daty doręczenia towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy złożenie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie należy złożyć na formularzu, którego wzór znajduje się w pliku do pobrania na dole stony:

  •  drogą mailową na adres podany w paragrafie 1 niniejszego regulaminu bądź
  •  listownie na adres podany w paragrafie 1 niniejszego regulaminu

3. Klient zwraca towar do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy na swój koszt.

4. Sklep zwraca środki w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwróconego produktu.

5. Sklep zwraca środki przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakim posłużył się Klient. W przypadku płatności kartą płatniczą, zwrot środków dokonywany jest na rachunek karty.

6. Klient pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania.

9.  Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadkach umów:

  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • o świadczeniu usług, jeżeli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sklep utraci prawo odstąpienia od umowy;
  • w której cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sklep nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  •  w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

10. Prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny nie przysługuje Klientowi nie będącemu konsumentem.

11. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

 

§8

Konto Klienta

1. Klient może założyć w ramach stron internetowych Sklepu Konto pozwalające na zawarcie umowy kupna sprzedaży, spersonalizowane zakupy, podgląd historii zamówień, podgląd statusów zamówień, zmianę danych wysyłkowych.

2. Sklep nie pobiera żadnych opłat za prowadzenie Konta Klienta.

3. Klient może założyć Konto wypełniając odpowiednie formularze interaktywne zawarte na stronach internetowych Sklepu.

4. Po wypełnieniu odpowiednich formularzy interaktywnych na stronach internetowych Sklepu, na wskazany podczas rejestracji adres e-mail wysyłana jest wiadomość z informacją o kolejnych etapach

realizacji usługi utworzenia Konta:

  • po weryfikacji danych Sklep przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o utworzeniu Konta Klienta. Informacja o utworzeniu Konta jest oświadczeniem Sprzedawcy o rozpoczęciu świadczenia usługi prowadzenia Konta.

5. Każdy Klient może w dowolnym momencie usunąć Konto rozwiązując tym samym umowę o świadczeniu usługi prowadzenia Konta. Usunięcia Konta można dokonać:

  • wysyłając wiadomość email na adres podany w paragrafie 1 niniejszego regulaminu. W wiadomości email powinny się znaleźć dane pozwalające na identyfikację właściciela Konta, oraz informacja o chęci rozwiązania umowy,
  •  kontaktując się listownie pod adresem podanym w paragrafe 1 niniejszego regulaminu

6. Klient powinien zachować w tajemnicy hasło do Konta.

7. Sklep może odmówić rejestracji gdy dane podane podczas rejestracji budzą uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności.

8. Umowa dotycząca świadczenia usługi prowadzenia Konta ulega rozwiązaniu ze skutkiem

natychmiastowym w momencie potwierdzenia danych przez Sklep.

9. W przypadkach uzasadnionych np. rażące łamanie postanowień Regulaminu przez Klienta Sklep może rozwiązać umowę za wypowiedzeniem, z zachowaniem siedmiodniowego terminu wypowiedzenia.

 

§9

Ochrona prywatności

1. Sklep przetwarza dane osobowe Klientów w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie określonym w Polityce Prywatności.

 

§10

Środki techniczne

1. W celu korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym przeglądania asortymentu i składania zamówień na produkty, niezbędne jest:

  •  urządzenie końcowe np. komputer, tablet, smartphone) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari;
  •  aktywne konto poczty elektronicznej e-mail;
  •  włączona obsługa JavaScript;
  •  akceptacja wykorzystywania plików cookies -wymagane w celu złożenia zamówienia.

 

§11

Postanowienia szczególne

1. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep, niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

2. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep są następujące:

  •  zawieranie umów sprzedaży on-line – w zakresie towarów sprzedawanych przez Sklep,
  •  przesyłanie wiadomości e-mail, w których Sklep potwierdza otrzymanie zamówienia,przebieg realizacji zamówienia,

3. Tryb zawierania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną:

  •  w zakresie umowy sprzedaży on-line oraz umowy o świadczenie usługi przesyłania wiadomości e-mail, w których Sklep potwierdza otrzymanie zamówienia, przebieg realizacji zamówienia, - określone zostały w paragrafie 3 Regulaminu.

4. Warunki rozwiązywania umów sprzedaży on-line określają bezwzględnie obowiązujące przepisy

prawa.

§12

Wejście w życie i zmiany Regulaminu

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.

2. Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony.

3. Zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronie Sklepu.